/ Elins vardag /

HELG

Idag var det jobb från 7-16 och hade en gulliga kollega som ställde upp och hämtade mig då vi båda började tidigt fick även skjuts hem. Super gulligt av henne! Nu är jag ledig i en dag och funderar på att dra in till stan imorgon och köpa pennor med fler nyanser, har fastnat i målarboken och klarar inte av de få färger jag har haha.
En annan sak jag borde kolla upp är nya skor för att jobba i, tror jag gått i mina för länge nu så det inte ger stöd längre för det är som att jag har hela tyngden på hälen. Har pratat med kollegor och det verkar som att man borde byta skor efter några år och jag har snart jobbat i samma skor i 3år. Inte det roligaste att investera men det är bra i längden så jag inte får problem med fötterna.
 
Ska även städas här hemma för det ser för hemskt ut just nu haha, kläder lite här och var. Ville boka tvättid men det var fullbokat så det får bli på tisdag. 
 
Nu ikväll gick jag och Josef till ica och handla lite gott sen såg vi filmen Miss Peregrines hem för besynnerliga barn, den var bra dock hemskt med ögonen....dock var Josef besviken för han har nyss läst ut alla böckerna på engelska dessutom och det var inte alls likt.
 
Saknar sommaren, allt kändes bara lättare på alla sätt och jag har inte fått se solen på ett tag nu!
 
#1 / / Jenny:

åh, vill se den filmen! men ja jag har också läst första boken, och vet ju från trailern att det är massa saker dom ändrat... förstår inte varför, man fattar ju att dom tar bort vissa saker för att filmen inte ska bli så lång men att dom till och med ändrar förmågan hos tjejen han blir kär i?? fattar ej varför det är nödvändigt...

Svar: Ja alltså de hade ju två tjejer som skulle va tvärtom, varför kunde de inte bara ha dem så som i boken och att hur gamla det var stämde inte på alla. Sen vissa saker hängde bara inte ihop som boken och typ tredje part i filmen fanns inte med i boken. Haha tur att jag inte läst boken🙈
Elin Jonsson